Kulcsszó kereső eszközök

Nem elég tudni mi az a kulcsszó és mik a kulcsszókutatás lépései, az elméleti tudást gyakorlatba is át kell emelni. A hatékony kulcsszó keresést megkönnyítheted néhány kulcsszó kereső program használatával. De tudod milyen kulcsszó kereső eszközök állnak a rendelkezésedre?

Mik azok a kulcsszó kereső eszközök?

Azok a programok, melyek

  • Megkönnyítik a kulcsszókutatást.
  • Segítenek a tevékenységedhez kapcsolódó kulcsszavak megtalálásában.
  • Segítenek a kapcsolódó kifejezések megtalálásában.
  • Megmutatják, hogy egy adott kulcsszóra, kifejezésre havi átlagban hányan keresnek.
  • Segítségükkel kiszűrheted azokat a szavakat, melyeket te jónak gondolsz, de nem történik rá keresés.
  • Pontosabb kulcsszólistát tudsz összeállítani a segítségükkel.

Számos kulcsszó kereső eszköz áll rendelkezésre, de nem mindegyik használható a magyar piacon. Többségük angol nyelvű piacra ad releváns javaslatokat. Számos eszköz ingyenes verziója csak korlátozott funkciókat kínál, a fizetős része pedig nem olcsó.

Mindezt figyelembe véve azokat a kulcsszó kereső programokat mutatom be, melyeknek ingyenes verziójával is érsz el eredményeket és a hazai piacra is jó megoldásokat mutatnak.

Google kulcsszó kereső eszközök

Google Adwords kulcsszótervező

A Google alapvetően a hirdetők számára fejlesztette ki a Google Adwords eszközt, de egy Google fiókkal akkor is igénybe veheted, ha nem hirdetsz. Mégis érdemes egy kisebb összegű hirdetést végigfuttatni, mert akkor a kulcsszókeresések gyakoriságát pontosan láthatod, míg hirdetés nélkül csak egy tól-ig adatot, ami nem mindig elegendő.

Belépve az „Eszközök és beállítások” fül alatt találhatod az ” Új kulcsszavak keresése” aloldalt.

Adwords kulcsszo kereso eszkoz

Az általad ellenőrizni kívánt kulcsszó beírása után a program megmutatja, hogy a konkrét szóra mekkora keresés van havonta, majd kapsz egy listát a kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezésekről a keresési gyakorisággal együtt. Más adatot kulcsszó tervezés során nem kell figyelembe venned.

Adwords kulcsszo kereso eszkoz talalati lista

Lehetőséged van egy konkrét weboldalon használt kulcsszavak és gyakran használt kifejezések feltérképezésére is. Ebben az esetben az „Új kulcsszavak keresése” oldalon, a „Kezdés webhellyel” fülre kel kattintanod. Itt a vizsgálni kívánt weboldal URL-jére keresve megkapod az oldalon használt leggyakoribb kifejezések listáját. Ez nagyon jó lehetőség konkurenciaelemzés során.

Adwords kulcsszo kereso eszkoz weblap elemzes

Google Search Console

A Google Search Console szintén ingyenesen használható, amit szintén a Google fiókoddal tudsz használni. Miután összekapcsoltad a weblapoddal, figyeli az oldalad megjelenését a keresőben. A Search Console adataiból megtudhatod, hogy bizonyos kulcsszavakra hányszor és hányadik helyen jelent meg az oldalad a keresőben. Azt is megtudhatod, hogy a megjelenések során hányan kattintottak át az oldaladra.

Újonnan induló honlapnál nincsenek még Search Console adatok. Először bejegyzéseknek kell felkerülni a honlapodra, majd néhány hét után kapsz elemezhető adatokat.

Nem kifejezetten kulcsszó kereső program, de a saját honlapod adatait elemezve sok érdekességre jöhetsz rá. Láthatod pl., hogy milyen kifejezésekre keresve kerültél a találati listába. Sokszor olyanokra, amire te nem is gondoltál, így azokra tartalomírással érdemes ráerősíteni, hogy javítson a Google rangsorodon.

Search Console kulcsszo kereso eszkoz

Google Trends

Egy ritkábban használt kulcsszó kereső lehetőség a Google Trends. Ahogy a nevében is szerepel, a kulcsszóra jellemző trendeket nézheted meg a segítségével. Hátránya, hogy a kisebb forgalmú kulcsszavak esetén nem áll rendelkezésre adat.

A kifejezések keresési gyakorisága grafikon formájában látható az elmúlt 12 hónapra vetítve. Kifejezetten hasznos, ha valamilyen szezonális terméket szeretnél értékesíteni. A példában is látszik, hogy a „gyertya” szóra az emberek kiugróan többet keresnek karácsony környékén.

Google Trends 12 havi keresesi statisztika

Ugyanezzel az eszközzel a földrajzi eloszlásokra is kaphatsz rálátást, ráadásul kapcsolódó témaköröket is megjelenít, ami további ötleteket adhat.

Google Trends foldrajzi eloszlas

Google autocomplete

Végül, de nem utolsó sorban, essen szó az egyik legegyszerűbb Google kulcsszó kereső lehetőségről, a Google autocomplete-ről. Ehhez nincs másra szükséged, csak a Google internetes keresőre. Amikor elkezdesz beírni egy szót, akkor a Google automatikusan kiegészíti olyan kifejezésekké, amikre az emberek keresnek. Számtalan ötletet szerezhet ezzel a módszerrel.

Google autocomplete

Egyéb kulcsszó kereső eszközök

Keyword Tool

Működésének hátterében a Google autocomplete áll, de amíg a Google egyszerre 5-10 kulcsszó variációt jelenít meg, addig a Keyword Tool az összest, amire eddig a Googleben kerestek. Ha adatokat is szeretnél látni, mint pl. a keresés gyakorisága, akkor elő kell fizetned a PRO verzióra, de úgy gondolom az ingyenes verzió is elegendő. Garantálom, hogy így is olyan kulcsszavakra fogsz bukkanni, ami eszedbe sem jutott volna.

Az alap verzió használata még regisztrációhoz sem kötött. Igaz a kezelő felület angol nyelvű, de a kulcsszókeresést magyar nyelvre lehet állítani. Ez azt jelenti, hogy a magyar piacon használt, releváns kulcsszavakat fogja megjeleníteni.

Keyword Tool magyar nyelvu kereses

Miután magyar nyelvre állítottad, csak egyszerűen be kell írnod azt a szót, amire kíváncsi vagy. Ezután az összes olyan kifejezés kilistázódik, amiben az általad megadott szó szerepel. Excel táblázatba is lementheted a kapott eredményt. A számodra érdekes kulcsszavak pontos keresési adatait érdemes leellenőrizni a Google Adwordsben, vagy az Ubersuggestben.  

Keyword Tool kulcsszo kereso talalati lista

Az egyre népszerűbb kérdő mondatos kulcskifejezéseket is lekérheted benne.

Keyword Tool kulcsszo kereso kerdes lista

Ubersuggest

Egyszerűen használható kulcsszó kereső eszköz az Ubersuggest. Szintén angol nyelvű a program, de a keresés magyar nyelvre állítható. A Google Adwords-el ellentétben regisztráció nélkül is pontos keresési adatokat mutat.

Ubersuggest kulcsszo kereso

A kulcsszókeresést helyetted nem végzik el ezek az eszközök, de nagyban megkönnyítik a munkádat és pontosabbá teszik a kulcsszólistádat, melyre a tartalomíráskor fókuszálni szeretnél. Feltétlenül javaslom a használatukat.


Amennyiben többet szeretnél megtudni a kulcsszókutatás folyamatáról, vagy jobbnak látod szakemberre bízni honlapod keresőoptimalizálását, vedd fel velem a kapcsolatot.