Így kerülj a Google rangsor elejére


Google rangsor figyelése

Egy ház építése nem megy biztos alapok nélkül. Tetőt sem rakhatsz stabil falak nélkül. Ha szeretnél a Google rangsor elejére kerülni, a honlapodat is lépésről lépésre kell felépítened, mint egy házat.

Az alábbi bejegyzésben egy átfogó ismertetőt olvashatsz arról, hogy mennyi minden befolyásolja a Google rangsor alakulását. Nincs semmilyen varázspálca, amivel ha megérinted a honlapodat, azonnal jobb helyre kerülsz a keresőben. Az első helyet csakis alapos, kitartó munkával érdemelheted ki, trükkökkel nem.

Alapozás: a honlap technikai részletei

Mint ahogy a ház alapja is a földben gyökerezik, egy jól működő honlap is a nagyközönség számára láthatatlan, de nagyon is érzékelhető technikai részletekkel kezdődik. Egy technikailag jól működő weboldal egyrészt nagyobb felhasználói élményt nyújt a látogatóidnak, másrészt növeli az esélyét annak, hogy a Google találati listában jobb helyre kerülj.

Bizonyos technikai problémák megakadályozzák, hogy a keresőrobotok felismerjék egyes oldalaidat, vagy rosszabb esetben az egész honlapodat, így ha nem javítod a hibákat, nem kerülsz be a találati listába.

404-es hiba

A leggyakoribb technikai hibák:

  • Átláthatatlan, zavaros struktúra
  • Lassú betöltődés
  • Nem responziv, azaz nincs mobilra fejlesztve
  • Hibás oldalak (404-es oldalak)

A technikai elemek részletes magyarázatába most nem mélyülök bele, hisz ha nem értesz hozzá, nem fogod tudni egy rövid leírás alapján rendbe tenni a hibákat. Célom inkább az, hogy megértsd: biztos technikai alapok nélkül nem tudsz a Google – lista élére kerülni.

A Google rangsor lelke: a tartalom

Míg a technikai elemekkel nem sokat tudsz kezdeni, ha nem értesz hozzájuk, addig a honlapod tartalma leginkább rajtad múlik. Ugyanis te, a honlap tulajdonosa tudod legjobban, hogy mi az oldalad üzenete, ki a célcsoportod, mit szeretnél közölni a tevékenységedről, milyen információkat szeretnél megosztani a látogatóiddal.

A tartalom és a Google rangsor kapcsolata

A Google elsődleges célja, hogy olyan sok felhasználót tereljen a saját keresőjére, amennyit csak lehet. Ahhoz, hogy ezt a célt elérje, elégedetté kell tennie a használóit azáltal, hogy minél jobb találati eredményeket ad kereséseikre. Ha a felhasználó nem találja meg azt, amit keresett, valószínűleg más keresőt fog használni. Az elégedetlen felhasználók pedig nem tennének jót a Google-nek üzletileg.

Ezért a Google folyamatosan abba az irányba fejleszti a saját algoritmusát, hogy az minél pontosabban megértse az emberi nyelvet és a szövegek tartalmát. A kereső robotok nem csak a kulcsszavakat ismerik fel, hanem az egész szöveg jelentését értelmezik. Így a találati rangsorban azokat a honlapokat fogja jobb helyen szerepeltetni, amelyek a lehető legpontosabban és legrészletesebben adnak választ a látogató kérdésére. Ez a Google saját üzleti érdeke.

Írj a látogatóidnak!

A legfontosabb, amit neked, mint honlaptulajdonosnak meg kell értened: a látogató az első! Igaz, hogy a Google rangsorban szeretnél feljebb kerülni, de nem a keresőnek kell szöveget írnod, hanem a látogatónak. Annak a hús-vér embernek, aki azért keveredik a weboldaladra, mert az általa megfogalmazódott kérdésre választ szeretne kapni.

Ha az olvasók örömmel olvassák a tartalmadat, akkor a Google látni fogja, hogy egyre többen keresik fel a cikkedet és egyre hosszabb időt töltenek az oldaladon. Jutalomként elkezd előre sorolni a találati listában. Ezáltal még többen fognak rád találni, még többen fogják bejegyzéseidet élvezettel olvasni, így még előrébb kerülsz a Google-ben.

Kulcsszókutatás

Kulcsszó (angolul keyword) az a szó, kifejezés vagy mondat, amire az emberek az internetes keresők segítségével rákeresnek. A legnépszerűbb kereső a Google, de ismert még a Bing, a Ecosia, a DuckDuckGo és több kisebb kereső is. Közös bennük, hogy a találati listájukban azok a bejegyzések fognak előrébb szerepelni, amiben az érdeklődő által megadott kulcsszó szerepel. Ezért fontos a kulcsszókutatás, vagyis annak a feltérképezése, hogy az emberek milyen szavakra, kifejezésekre keresnek rá. Minél pontosabban ismered a keresési szokásaikat, annál könnyebben írsz számukra releváns cikket.

Kulcsszókutatás

Lehet, most azt mondod, hogy te ismered a szakmádat és kulcsszókutatás nélkül is tudod, milyen kulcsszavakra fókuszálj a cikkeidben. Így viszont fennáll a veszély, hogy nem találtok egymásra a célcsoportoddal. Pl. lehet, hogy te szívesebben használod az „üzemanyag tároló” kifejezést, de a potenciális ügyfeleid egyszerűen “benzines kannára” keresnek rá.

A szöveg hossza

Sokszor olvashatod, hogy írj olyan hosszú szöveget, amilyet csak tudsz, mert azt a Google jobban szereti. Én ezt másképp fogalmaznám meg. Írj az adott kulcsszóra olyan hosszan magyarázatot, amilyen hosszan csak lehet, de ne írj fölösleges dolgokat csak azért, hogy a szavak számát növeld!

Írj le részletesen mindent, ami az általad használt kulcsszó megértéséhez szükséges, mert ezzel fogod a látogatói élményt fokozni. Ha egy igazán tartalmas cikket írsz, ami leköti az olvasó figyelmét és a végén azt mondja, hogy igen, választ kaptam a kérdésemre, akkor ez a látogató jó eséllyel fog továbbkattintani az oldaladon és el fog olvasni más cikkedet is.  

Mit lát ebből a Google? Azt, hogy a honlapod forgalma nő, a látogatók honlapodon töltött ideje emelkedik, tehát olyan weboldalad van, amit az emberek szeretnek, így megérdemled, hogy a kereső találati listájában előrébb kerülj.

Linképítés: tető kerül a házra

Amennyiben a konkurenseid is aktívan dolgoznak a keresőoptimalizáláson, akkor a linkeknek döntő szerepe lesz abban, hogy ki fog jobb helyen landolni a Google-ben.

Linképítés

Mik azok a linkek?

A link, vagy hivatkozás, nem más, mint összeköttetés, kapcsolat egy másik oldallal. Olyan kiemelt szavak, vagy szövegrészletek (horgonyszöveg) egy weboldalon, melyekre kattintva egy másik internetes oldalra kerülsz.

Belső linkek

A saját weblapod oldalai közötti linkek a belső linkek. A honlapod belső linkhálózata a te saját kezedben van. Egy strukturált, átgondolt kialakítással segíted az olvasóidat eligazodni a tartalmaid közötti.

Külső linkek

A linkek másik fajtája, az úgynevezett külső linkek, amikor egy másik honlap a te oldaladra hivatkozik. Mindezt a Google úgy értelmezi, mint egy ajánlást. A külső linkeknél még az is számít, hogy mennyire értékes weboldalról hivatkoznak a te oldaladra. Az ajánló oldal minél jobban passzolt a te tevékenységi körödhöz, minél megbízhatóbb az adott témakörben és minél több látogatószámmal rendelkezik, annál értékesebb az ajánlása. A Google ebből azt szűri le, hogy ha ilyen értékes ajánlást kapsz, akkor biztosan te magad is hiteles és megbízható információkat közölsz az olvasóiddal, tehát előrébb sorol találati listában.

Keresőoptimalizálj folyamatosan!

  • A keresőmotorok folyamatosan változtathatják a rangsorolási szempontjaikat.
  • Új konkurensek lépnek be a piacra.
  • Technikai problémák bármikor előjöhetnek a weboldaladon.
  • A célcsoportod keresési viselkedése változhat, amihez igazodnod kell.

Tehát nem elegendő a házat felépíteni, karban is kell tartani. Ahhoz, hogy az elért eredményeidet meg tudd tartani, vagy javítani tudj rajta, a keresőoptimalizálást folyamatosan kell végezned.


A fenti leírás nem teljes körű, nem tartalmazza a gyakorlati megvalósítás részleteit. Vedd fel velem a kapcsolatot, ha szeretnél jobb helyet elérni a keresőben, de nem tudod, hogyan fogj hozzá.

Kérdésed van? Tedd fel nyugodtan!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

SEO fogalma

A SEO a search engine optimization angol kifejezés rövidítése. Szó szerinti fordítása: kereső motor optimalizálás, de magyarosan keresőoptimalizálásnak szoktuk nevezni. A SEO (keresőoptimalizálás) a honlapon végzett olyan tevékenységek összessége, melynek eredményeként a weboldal a keresőmotorok találati listáján magasabb helyezést ér el és ezáltal nagyobb látogatóforgalmat generál.