Mi az a kulcsszó?


Mi az a kulcsszó

Végre kész a honlapod. Örülsz… Vagy nem teljesen? Van valami hiányérzeted? Üresnek érzed? Szeretnél rá több tartalmat, de nem tudod, hogyan fogj hozzá? Mindenhol olvasod, hogy használj kulcsszavakat, de nem is tudod igazán mi az a kulcsszó?

Mi az a kulcsszó?

Kulcsszó az a szó (vagy szavak, kifejezések), amire az internetes keresőkben keresve, a találati lista elején szeretnéd látni honlapodat.

Nézzünk egy nagyon egyszerű példát: ha “Bögrecsapat” vállalkozásod bögrékkel foglalkozik, akkor bizonyára azt szeretnéd, hogy a „bögre” szóra keresve a „bögrés honlapod” jelenjen meg a Google rangsor elején.

De tényleg ennyire egyszerű lenne ez az egész? Vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről! Nyisd meg a Google keresőt, gépeld be a “bögre” szót és rögtön láthatod, hogy a Google-nek 3 millió találata van erre a szóra. Gondolj bele, hogy ha a “bögre” szó ennyire gyakori, akkor hányan szeretnének erre a kulcsszóra az első helyre kerülni? De akkor hogyan lehet jobb helyezést elérni?

Google találat bögre kulcsszóra

Mielőtt belevágsz, végezz elemzést

Ahhoz, hogy az organikus (azaz természetes, nem fizetett) keresési eredményekből a lehető legtöbb látogató keveredjen a weboldaladra, meg kell találnod azokat a kulcsszavakat, amelyekre majd fokuszálsz szövegírás közben. De mielőtt fejest ugranál a kulcsszókutatásba, alaposan meg kell ismerned a vállalkozásod három fontos szereplőjét, mégpedig:

  • a saját vállakozásodat
  • a célközönségedet
  • a konkurenciát

Ismerd meg a saját vállalkozásodat

Lehet, most ezt értetlenül olvasod, miközben az jár a fejedben, hogy ki ismerné a vállalkozásodat, ha nem te. De mielőtt átugranád ezt a szakaszt, nézd meg, tényleg ismered-e a vállalkozásodat és tudsz-e válaszolni az alábbi kérdésekre:

  • Miről szól a vállalkozásod?
  • Miért különleges a terméked/szolgáltatásod?
  • Miben vagy jobb, egyedibb, mint mások?
  • Kiknek szól a vállalkozásod?
  • Milyen a célközönséged?
  • Milyen a konkurenciád?

Válaszaid segíteni fognak neked abban, hogy kulcsszókutatással azokat a kulcsszavakat találd meg, amelyek

  • leginkább jellemzik a vállalkozásodat,
  • ugyanakkor az általad meghatározott célközönségedhez is szólnak,
  • konkurenciáddal szemben is versenyképesek.

Ismerd meg a célközönségedet

Bizonyára felmerül benned, hogy miért kellene neked bármilyen célközönséget meghatároznod, hisz a terméked/szolgáltatásod mindenkinek jó. A honlapodon is úgy szeretnél írni, hogy az mindenkinek megfeleljen. De hidd el, ha az üzeneted mindenkihez szól, akkor nem szól senkihez. Egy túl általános szövegre ma már nem figyelnek fel az emberek, átsiklanak rajta. Nézd ezt a példát. Kiben kelt égető vágyat, hogy vegyen egy bögrét?

“Több száz fajta bögrénkből mindenki kedvére válogathat.”

Most próbáld magad elé képzelni a vásárlóidat és írj össze róluk mindent, amit csak lehet. Vizualizáld a fizikai tulajdonságaikat, és képzeld el az érzelmeiket is. Végül fogalmazd meg magadban, hogy termékeid, szolgáltatásaid hogyan tudják jobbá, könnyebbé tenni az ügyfeleid életét.

Most, hogy már tudod ki az ügyfeled, könnyebben megtalálod vele a közös hangot. Ez a személyre szabott kommunikáció alapja. A honlapod látogatójának azt kell éreznie, hogy hozzá szóltál, senki máshoz. Éreznie kell, hogy Tőled kap megoldást a problémájára.

Napok óta pánikolsz a kamasz fiad közelgő születésnapja miatt? Félsz, hogy megint a sarokba vágja az ajándékot? Semmi más nem érdekli, csak a foci, de már olyan uncsi megint focimezt venni? Ja, hogy a kakaót is szereti?? Akkor nem kell tovább stresszelni magad! Bögrecsapatunk különleges foci alakú bögréjével biztosan mosolyt csalsz a folyton duzzogó fiad arcára!

Ismerd meg a konkurenciát

  • Másoktól tanulni nem szégyen.
  • Keresd meg az öt legnagyobb konkurenciáidat.
  • Tanulmányozd a honlapjukon használt nyelvezetet.
  • Írd össze azokat a kifejezéseket, melyekre te is szeretnél a rangsor elejére kerülni.
  • Találd meg, hogy mivel tudsz kitűnni közülük, miben vagy jobb, mint ök.

Beszéljetek közös nyelvet az ügyfeleiddel

  • Az, hogy mindketten magyarul beszéltek, nem jelenti azt, hogy értitek is egymást.
  • Gondolkodj a vevőid fejével, ismerd meg a szóhasználatukat.
  • Készíts listát azokról a kifejezésekről, amelyeket a célközönséged használ.
  • Írd össze a szinonimákat és a kapcsolódó kifejezéseket.
  • Használd ezeket a szavakat a kommunikációdban.

Tegyük fel, hogy a vállalkozásod egyik specialitása egy különleges bögre, amit te “csodabögrének” nevezel. (Megnéztem, erre a kifejezésre senki nem keres.)

Ezzel szemben az általad csodabögrének nevezett bögrére az alábbi kulcsszavakkal keresnek az emberek:

varázsbögre – 210 keresés/hó

színváltós bögre – 210 keresés/hó

mágikus bögre – 50 keresés/hó

Ez azt jelenti, hogy ha a honlapodon a “csodabögre” kulcsszót fogod használni, akkor a keresőből nem lesz egy látogatód sem, pedig havonta legalább 500 embert érdekel a csodabögréd, csak ők másképp nevezik, mint te.

Kulcsszavak osztályozása

Kulcsszókutatásod során összegyűjtöttél több tíz, esetleg több száz kulcsszóötletet. Ebben a káoszban azonban érdemes rendet tenni és a kulcsszavaidat bizonyos szempontok szerint csoportosítani, mert nem mindegy, hogy melyiket milyen területen fogsz használni.

KULCSSZÓ TÍPUSAJELLEMZŐIPÉLDÁK
Főoldali – általánosan jellemzi a tevékenységedet
– konkrétan leírja a honlapod témáját
– általában nagy keresésű kulcsszavak, sokan keresnek rá
– bögre
Kategória– valamilyen közös tulajdonság alapján csoportosítja a termékeket, szolgáltatásokat
– tipikus kateóriakulcsszavak a webshopkategóriák
– más néven gyűjtőkulcsszavak
– kerámia bögrék
– üveg bögrék
– fém bögrék
Termék,
szolgáltatás
– konkrét termékeket, szolgáltatásokat jellemez
– egyértelműen beazonosítja a terméket vagy szolgáltatást
– többnyire hosszabb, több szavas kifejezések
– keresési gyakoriságuk alacsony
– macis kerámia bögre
– gravírozott üveg bögre
– piros zománcozott fém bögre

Bejegyzés– blogbejegyzések kulcsszavai
– érdekességek, újdonságok, hírek kulcsszavai
– többnyire hosszabb, több szavas kifejezések
– bögre újrahasznosítása
– bögre festés akrillal
– bögre ötletek

Kulcsszó stratégia pontokban

  • A kulcsszókutatás folyamatos tevékenység.
  • Termék/szolgáltatás bővülése esetén új kulcsszókutatás.
  • Kezdő honlapok hamarabb érnek el sikert a kisebb keresettségű kulcsszavakkal.
  • Ahogy javul a honlap helyzete a keresőben, úgy lehet egyre erősebb kulcsszavakra optimalizálni.
  • A tartalomírás folyamatos és rendszeres.
  • Az adott tartalomhoz kiválasztott kulcsszót a cikkben végig szem előtt kell tartani.

Ha eddig eljutottál, bizonyára megértetted mi az a kulcsszó. Léphetsz is a következő szintre. Tudj meg mindent a kulcsszókutatásról!


Amennyiben úgy gondolod, hogy mégsem szeretnéd beleásni magad a kulcsszavak és a cikkírás rejtelmeibe, inkább szakemberre bíznád honlapod tartalmait, vedd fel velem a kapcsolatot!

Kérdésed van? Tedd fel nyugodtan!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

SEO fogalma

A SEO a search engine optimization angol kifejezés rövidítése. Szó szerinti fordítása: kereső motor optimalizálás, de magyarosan keresőoptimalizálásnak szoktuk nevezni. A SEO (keresőoptimalizálás) a honlapon végzett olyan tevékenységek összessége, melynek eredményeként a weboldal a keresőmotorok találati listáján magasabb helyezést ér el és ezáltal nagyobb látogatóforgalmat generál.