SEO szövegírás – kulcs a sikerhez


A keresőoptimalizálás sikere nagyban függ a honlapodon elhelyezett tartalmak minőségétől. Az úgynevezett SEO szövegírással létrehozott bejegyzésekre, azaz a kulcsszavakra optimalizált szövegekre a keresőrobotok könnyebben rátalálnak, és jobb helyen jelenítik meg őket a találati listában.

A szövegírástól sokan rettegnek. Azt gondolják, hogy minimum regényírónak kell lenni ahhoz, hogy megfelelő minőségű írás szülessen. Természetesen nem mindenki tud szöveget írni, de sokkal többen, mint magukról azt gondolnák. Talán számodra is hihetetlen, de a SEO szövegírás megtanulható, és gyakorlással egyre jobban fejleszthető.

A honlapod bejegyzéseinek nem szépirodalmi műveknek kell lenniük, hanem olyan szövegeknek, melyek megmutatják a látogatóidnak, hogy értesz ahhoz, amiről írsz. Továbbá tartalmaznia kell olyan jól meghatározott elemeket, amelyek megkönnyítik az internetes keresők dolgát az oldalad felismerésében, értelmezésében és rangsorolásában.

Mi az a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás a honlapodon elhelyezett keresőoptimalizált szövegek megírása oly módon, hogy arra az internetes keresők rátaláljanak, értelmezzék és kedvezően rangsorolják, miközben a fő célod a célcsoportod tájékoztatása az adott témában. Tehát olyan szöveget kell írnod, amely egyszerre felel meg az olvasó és a Google elvárásainak.

Miért fontos a SEO szövegírás?

  • A honlapod keresőoptimalizálásának szükséges (bár nem elégséges) része.
  • A Google rangsorolás alapja.
  • Bizalomépítés eszköze közted és a látogatóid között.
  • Szakmai hitelesség erősítése.

SEO szövegírás lépései

Kulcsszókutatás

A SEO szövegírás első és legfontosabb lépése a kulcsszókutatás. Mielőtt belekezdenél bármilyen írásba, tudnod kell, hogy az olvasóid mire kíváncsiak. E nélkül nem biztos, hogy egymásra találtok. A kulcsszavakról és a kulcsszókutatásról a „Mi az a kulcsszó?” „A kulcsszókutatás folyamata kezdőknek”es a „Kulcsszó kereső eszközök” cikkekben részletesen olvashatsz.

Anyaggyűjtés, források felkutatása

A megfelelő kulcsszó, és ezáltal a megcélzott téma megtalálása után jöhet a felkészülés. Fontos, hogy megbízható, hiteles forrásból dolgozz. Az anyaggyűjtésnek számos formája lehetséges, mint pl.

  • szakirodalom felkutatása,
  • esettanulmány,
  • saját tapasztalatok megosztása,
  • közvélemény kutatás,
  • interjúkészítés a szakma nagyjával,
  • konkurencia elemzés, stb.

Vázlatírás

  • A vázlatírás keretet ad a gondolataidnak. Nem engedi, hogy elkalandozz a témától.
  • A vázlatpontok segítenek a fokuszálásban. Egy-egy rövidebb részletet könnyebb kidolgozni, mint egyszerre az egész cikket.
  • A vázlat segíti a logikai felépítést. A vázlatpontok alapján könnyen eldönthető, hogy az olvasót gördülékenyen vezeted-e A-tól Z-ig.
SEO szovegiras

SEO szövegírás – mi fontos az olvasónak?

A szövegedről mindig el kell tudnod mondani, hogy akkor is ezt írtad volna le az olvasódnak, ha a keresőben elért rangsortól eltekintenél. Az olvasók értékelik a hasznos tartalmakat és megjutalmaznak azzal, hogy visszatérnek hozzád, nyitottá válnak a többi bejegyzésedre illetve ajánlani fognak másoknak. Ezáltal beindul egy természetes növekedése az oldallátogatottságodnak, ami még jobban elősegíti a jobb helyezést a keresőben.

Ahhoz, hogy olvasóbarát bejegyzéseket írj, figyelembe kell venned, hogy az olvasó azokat a szövegeket olvassa szívesen, melyekre az alábbiak jellemzöek:

  • rövid, tömör mondatokból áll,
  • bekezdésekre tagolt,  
  • tartalmaz felsorolásokat,
  • képeket, videókat tartalmaz,
  • alcímeket tartalmaz a könnyebb megértés érdekében,
  • kulcsszavak természetesen vannak beágyazva a szövegbe, ami nem ébreszt az olvasóban negatív érzést,  
  • egyszerű, érthető nyelvezetű
  • érdekes, egyedi tartalma van,
  • kielégítő információt ad az adott keresőszóra.

SEO szövegírás – mi fontos a keresőnek?

Ahhoz, hogy a keresők számára megtalálható, indexelhető és rangsorolható legyen az oldalad, az alábbiakat kell betartanod a SEO szövegírás közben.

  • Title használata, ami HTML kódban írja le az oldal témáját a keresőmotorok számára.
  • Meta description (meta leírás) használata, ami HTML kódban foglalja össze a keresőmotorok számára, hogy miről szól a bejegyzés
  • Headingek, vagyis címsorok használata, ami HTML kódban adja meg a bejegyzés szerkezeti felépítését, hierarchiáját vázlatpontokban
  • Képek alt tag használata, ami HTML kódban írja le a keresőmotorok számára a képek tartalmát.
  • Megfelelő kulcsszó sűrűség alkalmazása. Az sem jó, ha feltűnően kevésszer, és az sem, ha erőltetetten sokszor tartalmazza a kulcsszót a szöveg. Fontos a természetesség, a szinonimák használata és a magyar nyelvtannak megfelelő ragozás.

Hivatkozások

Hivatkozás, más néven link, azaz kapcsolódás egy másik oldalhoz, ami lehet a saját oldalad, vagy egy külső oldal is. A linkekről bővebben az “Így kerülj a Google rangsor elejére” cikkben olvashatsz.

  • Belső linkek, vagyis a saját aloldalaidra mutató hivatkozások hálózatával segíted az olvasót abban, hogy más tartalmadat is megismerhesse.
  • Kifelé mutató linkek – rámutatnak a forrásaidra.
  • Call to Action, azaz cselekvésre ösztönző gombok, melyek valamilyen aktivitásra bíztatják a látogatódat. Pl. vegye fel veled a kapcsolatot, töltsön le egy ingyenes anyagot, iratkozzon fel a hírleveledre, stb.

Ellenőrzés

  • Helyesírás ellenőrzés – helyesírás ellenőrző program átfuttatása a szövegen.
  • Tartalmi ellenőrzés – minden mondat érthető legyen és kapcsolódjon a kulcsszó témájához.
  • Tagoltság ellenőrzés – bekezdések hossza, bekezdések közötti térköz elegendő legyen.
  • Linkek működésének ellenőrzése – minden link oda vezessen, ahová szeretnéd.
  • Mobil nézet ellenőrzése – mobilon is megfelelően tagolt és olvasható legyen, a szövegek nem lógnak ki a kijelzőből.

Publikálás

Nem elegendő a honlapodra kirakni az új bejegyzésedet és várni a csodát. Neked is proaktívnak kell lenni az oldalad látogatottságának növelésében. Minél nagyon az oldalad látogatottsága, annál hamarabb rangsorolja a Google jobb helyre. Meg kell próbálnod minél több helyen terjeszteni a cikkeidet, hogy egyre többen tudomást szerezzenek róla.

  • Hírlevél feliratkozók értesítése az új blogbejegyzésről.
  • Megosztás a közösségi médiában.
  • Szakmai oldalakon, mint PR cikk (amennyiben elég értékes a tartalom).
  • Bejegyzés alatt a hozzászólások engedélyezése, minden esetben válasz a beérkező véleményekre.

SEO szövegírás közben elkövetett leggyakoribb hibák

  • Nem a kulcsszóra ad magyarázatot.
  • Tagolatlan, zsúfolt, átláthatatlan.
  • Természetellenesen sokszor szerepel benne a kulcsszó.
  • Nem egyedi a tartalom, részben, vagy egészben mások szövegének másolása.

Ha úgy gondolod, hogy a SEO szövegírás távol áll tőled és inkább szakemberre bíznád ezt a feladatot, akkor keress nyugodtan.

Kérdésed van? Tedd fel nyugodtan!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

SEO fogalma

A SEO a search engine optimization angol kifejezés rövidítése. Szó szerinti fordítása: kereső motor optimalizálás, de magyarosan keresőoptimalizálásnak szoktuk nevezni. A SEO (keresőoptimalizálás) a honlapon végzett olyan tevékenységek összessége, melynek eredményeként a weboldal a keresőmotorok találati listáján magasabb helyezést ér el és ezáltal nagyobb látogatóforgalmat generál.