SEO stratégia kidolgozása – kell ez neked?


SEO stratégia fontossága

Új év, új tervek, új stratégiák. A te honlapod keresőoptimalizálási stratégiája elkészült már? Vagy talán úgy gondolod nincs is rá szüksége a cégednek? Bejegyzésemben összeállítottam azokat az eseteket, amikor egy szakemberrel összeállított, írásos SEO stratégia felállítása erősen ajánlott. Magadra ismersz valamelyikben?

Mi az a SEO stratégia?

Egy SEO terv – mint általában minden stratégiai terv – meghatározza mi a cél, hogyan lehet elérni és mit kell tenni a gyakorlatban a cél elérése érdekében. Egy jól kidolgozott SEO stratégia – konkrét célokkal és részletes cselekvési tervvel – egyértelmű iránymutatást ad weblapod keresőoptimalizáláshoz. Nincsenek fehér foltok, nincs üresjárat, csakis konkrétumok arra, hogyan jutsz A-ból B-be.

1# Most kezded a honlapod keresőoptimalizálását

SEO stratégia 1

Ki tartozhat ebbe a kategóriába?

  • induló vállalkozás
  • működő vállalkozás, de az online piacon új
  • új, vagy működő vállalkozás, újonnan induló honlappal
  • vállalkozás régi honlappal, ami soha nem volt optimalizálva

A fentiek közül mindegy melyik csoportba tartozol, szinte biztos, hogy nem rendelkezel SEO tapasztalattal. Ilyen esetben mindenképpen ajánlott egy SEO szakember felkeresése, akivel közösen össze tudtok állítani egy SEO stratégiát. Fontos kiemelni a „közösen” szót, hisz te értesz a saját szakmádhoz, a SEO-s a keresőoptimalizáláshoz, de ahhoz, hogy a vállalkozásod honlapja sikeres legyen a keresőben, mindkettőtök tudására szükség lesz.

Egy SEO stratégia nem csak a honlapodnak fog konkrét irányvonalat adni, hanem neked is lehetőséget ad arra, hogy beleláss a keresőoptimalizálás gyakorlati részébe. Egy SEO terv összeállítása így nemcsak a vállalkozásodba befektetés, hanem saját magadba is, tehát igazán nincs min gondolkodnod.

2# Rendszertelenül végzel keresőoptimalizálást

Mikor beszélünk erről az esetről?

  • Hobby webesek honlapja, akiknek egészen más a fő tevékenységük, de érdekli őket az online világ.
  • Olyan vállalkozás, ahol a tulajdonos a honlappal kapcsolatos összes feladatot rábízza a rendszergazdára, akinek nincs átfogó SEO ismerete.
  • Pár fős vállalkozások, ahol többen is “fejlesztgetik” a honlapot, de senki nem szakértője a témának.

Neked is ismerős, amikor ad hoc felkerül a honlapra egy cikk, valaki feltölt néhány képet vagy videót, egy adminisztrátor új terméket tölt fel a webshopba, és törli, amire már nincs szükség, stb. stb. Mivel senki nem ért a folyamatokhoz és senki nem egyeztet a másikkal, a honlapon kialakul egy kisebb fajta káosz. Ez a fajta SEO tevékenység olyan, mintha nem csinálnál semmit, sőt, sokszor még árthatsz is vele.

Kiút ebből csak akkor lesz, ha szakember bevonásával készítesz egy átfogó SEO stratégiát. Elsődleges feladat a jelenlegi helyzet feltérképezése, hisz egy jövőre irányuló terv nem készülhet addig, amíg az évek alatt összerakódott hibák nem lesznek kijavítva.

Készülj fel, a SEO szakember szembesíteni fog néhány súlyos problémával: pl. a honlapod nem működik mobilon, vagy nem alkalmas a Heading struktúra kezelésére, vagy nem lehet kategorizálni a termékeket, stb. stb. De ne feledd, addig úgysem fogsz a Google rangsor elejére kerülni, amíg nincs rendben a honlapod. Tehát minél hamarabb hozod meg a fejlesztési döntéseket, még ha néha fájdalmasak is, annál hamarabb fogsz sikereket elérni.  

3# SEO-zol, de nem tudod, hogy eredményes-e

Milyen esetekben fordulhat ez elő?

  • Vannak meghatározott céljaid a SEO-val, de nem méred az eredményeidet, így nem tudod, hogy a célok teljesültek-e.
  • Méred a SEO eredményeket, de nem tűztél ki konkrét célt, így nem is tudod, hogy eredményes-e a munkád.
  • Se célod, se mérésed.

Ezekben az esetekben egy SEO stratégia felállítása mérhetővé teszi a tevékenységet és feltárja a hiányosságokat. A keresőoptimalizáló szakember a reális célok meghatározásában is sokat segíthet.

A SEO eredmények mérésére két ingyenesen használható eszközt ajánlok, az egyik a Google Analytics, a másik pedig a Google Search Console. Mindkettönek a használata Google fiókhoz kötött, ha még neked nincs, akkor itt tudsz létrehozni egy saját Google fiókot.

Google Analytics

A Google Analytics (GA) a Google ingyenes szolgáltatása, amely a weboldalad látogatóiról készít részletes statisztikát. Megtudhatod hányan jártak az oldaladon, milyen oldalakat kerestek fel, mennyi időt töltöttek rajta és továbbkattintottak-e más oldalaidra. Ezen kívül számos egyéb statisztikáról informálódhatsz a GA oldaláról, így használata elengedhetetlen minden honlaptulajdonosnak.

Google Search Console

A Google Search Console (SC) SEO szempontból az Analytics-től is fontosabb eszköz. Megnézheted, hogyan teljesít a honlapod a keresőben, hányszor jelent meg bizonyos kulcsszavakra, és mennyien kattintottak át az oldaladra. Tudomást szerezhetsz többek között a hibás oldalaidról és leellenőrizheted, hogy minden oldaladat látja-e a Google.

4# Van SEO stratégia, de elég régi

Kire lehet ez jellemző?

  • Működő vállalkozások régi honlappal.
  • Keresőoptimalizáláshoz nem értő vállalkozások, akik elavult tudású SEO “szakemberre” bízták weboldalukat

Azok, akik ebbe a kategóriába tartoznak, többnyire nem is tudnak a problémáról (valószínű ezt a cikket sem olvassák). Működik a weboldaluk, a karbantartásra megbíztak valakit, aki szakembernek vallja magát, így abban a tudatban vannak, hogy minden rendben van.

Ezeknél a cégeknél igazán nagy szükség lenne egy szakértői SEO stratégia összeállítására, mert az tárná fel igazán az elavult technikákat és a fejlesztendő területeket.

5# Sok versenytársad van a Google-ben

SEO strategia

Kiről mondható ez el?

  • Webáruház tulajdonosok, főleg ha tömegcikkek forgalmazásával foglalkoznak.
  • Olyan honlapok, melyek gyűjtő oldalakkal is konkurálnak (pl. hotelek, akiknek a szállásfoglaló oldalak nagy konkurenciát jelentenek).

A SEO stratégia legfontosabb eleme ilyenkor egy alapos konkurencia elemzés, ami feltárja az erősségeket, gyengeségeket és lehetőségeket. Csak egy példa: nem ugyanazt jelenti a sok a vetélytárs, mint az erős vetélytárs.

Ha sok vetélytársad van a keresőben, az még nem jelenti azt, hogy SEO terén aktívak vagy tudatosak. Ebben az esetben könnyebben a Google rangsor elejére kerülhetsz, ha egy profi keresőoptimalizálási terv alapján haladsz.

Megint más stratégiát követel, ha a vetélytársaid is mindent megtesznek azért, hogy a legjobb helyet szerezzék meg a keresőben. Ebben az esetben nehezebb dolgod lesz, amit nem bízhatsz a véletlenre. Szakember által összeállított SEO stratégia nélkül nem lesz esélyed az élre kerülni.


Vedd fel velem a kapcsolatot, ha felkeltettem az érdeklödésedet!

Kérdésed van? Tedd fel nyugodtan!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

SEO fogalma

A SEO a search engine optimization angol kifejezés rövidítése. Szó szerinti fordítása: kereső motor optimalizálás, de magyarosan keresőoptimalizálásnak szoktuk nevezni. A SEO (keresőoptimalizálás) a honlapon végzett olyan tevékenységek összessége, melynek eredményeként a weboldal a keresőmotorok találati listáján magasabb helyezést ér el és ezáltal nagyobb látogatóforgalmat generál.