A Google indexelés ellenőrzése rendkívül fontos az online jelenlét és a weboldalak látogatottságának növelése szempontjából. Gyakran előfordul, hogy egy weboldal, vagy annak egyes oldalai nem jelennek meg a Google keresőjében, mivel nem kerültek az indexbe.
Indexelés hiányában hiába dolgoztál, hiába írtál fantasztikus tartalmat, az érdeklődők nem találnak rá a keresőn keresztül. Ezért érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy az új tartalmak bekerültek-e a Google indexbe, mivel ennek hiánya jelentősen csökkentheti az oldalad látogatottságát és elérhetőségét az interneten, ezáltal rontja a vállalkozásod eredményességét.
Az indexelés gyorsasága függ attól, hogy mennyire aktív a weboldalad. Minél nagyobb a látogatottsága, és minél gyakrabban jelenik meg rajta friss, érdekes tartalom, annál gyorsabban kerül be egy újdonság a Google rendszerébe.
Az indexelés még ideális esetben is eltarthat pár napig, így a Google indexelés ellenőrzése nem indokolt a cikk megjelenését követő 1-2 napban. Legjobb, ha a tartalom publikálása és az ellenőrzés között eltelik 1-3 hét.
Az, hogy a Google indexelte-e a tartalmadat, szükséges, de nem elégséges ahhoz, hogy a találati lista elején szerepelj. Annak is megvannak a maga módszerei, hogy hogyan kerülj a Google rangsor elejére és hogyan gyorsíthatod fel a rangsorolást, így ezekre is érdemes hangsúlyt fektetni.
No, de nézzük, hogy milyen módszerek léteznek a Google indexelés ellenőrzésére.
Google Search Console
A Google indexelés ellenőrzése akkor a legpontosabb és legbiztosabb, ha megnézzük az indexelt URL-ek listáját a Google Search Console-ban. Ehhez egyszerűen jelentkezzen be a Google Search Console fiókodba, majd kattints az „Indexelés” menüpont alatt az „Oldalak” almenüre.
A szürke mezőben a nem indexelt, míg a zöld mezőben az indexelt tartalmaidat találhatod. A Google által indexel URL-ek listája az „Indexelt oldalakkal kapcsolatos adatok megtekintése” linkre kattintva nyílik meg.
Google indexelés ellenőrzése Site operátorral
Az indexelt tartalmak ellenőrzésének egy nagyon egyszerű módja a site operátor használata. Nem kell hozzá Google Search Console hozzáférés. A webolvasódat használva megtudhatod, hogy egy adott URL-t indexelt-e a Google, vagy sem.
A webolvasó keresőmezőjébe írd be a site: után az ellenőrizendő URL-t http vagy https nélkül az alábbi módon:
site:seoportal.hu/5-tipp-a-google-rangsorolas-gyorsitasara/
Amennyiben a keresett oldalt a Google már indexelte, akkor a következő ábra fogad:
Ha a Google indexelés ellenőrzése során a következő ábra fogad, akkor a tartalmad még nincs indexelve.
Ezzel a módszerrel a weboldalad összes indexelt oldalát kilistázhatod, ha a „site:” után nem egy konkrét URL-t, hanem a domain nevedet írod.
site:seoportal.hu
Cache:url (tárolt verzió)
A Google cache funkció lehetővé teszi, hogy a Google tárolja az adott weboldal korábbi verzióját, így ha az eredeti oldal nem érhető el, a felhasználók még mindig hozzáférhetnek a tartalomhoz. A tárolt verzió lekérdezése is alkalmas a Google indexelés ellenőrzésére, de nem ad minden esetben megbízható választ.
Előfordulhat, hogy az oldalak indexelve vannak a Google keresőjében, de még nem kerültek a Google gyorsítótárába (cache). Ezért ha nem találod meg az URL tárolt verzióját, nem következik belőle, hogy indexelve sincs az oldalad. Ilyen esetben végezz indexelési ellenőrzést más módszerrel is.
A Cache, azaz a tárolt verzió elérhető a webolvasódból is, de számos weboldal kínál „tárolt weboldal megjelenítő” szolgáltatást.
Amennyiben a webolvasón keresztül szeretnéd megnézni a tartalmad tárolt verzióját, akkor írd a keresőmezőbe a „cache:” szót, majd a keresendő oldal URL-jét.
cache:seoportal.hu/5-tipp-a-google-rangsorolas-gyorsitasara/
Amennyiben a megadott weboldal megjelenik a keresőben a képen bekeretezett szöveggel, az azt jelenti, hogy az adott oldaladnak már létezik tárolt verziója, tehát már indexelve is van.
Amennyiben a tárolt verzió keresése a képen látható eredményt, azaz 404-es hibakódot hoz, akkor az azt jelenti, hogy még nincs a Google-ban a keresett oldalról tárolt verzió, de nem biztos, hogy indexelve sincs. Ezzel a módszerrel a Google indexelés ellenőrzése nem hoz megbízható eredményt.
Egy weboldal tárolt verzióját nem csak a webolvasóból, hanem erre specializálódott weboldalakon keresztül is ellenőrizheted, mint pl. a CachedView. Csak másold be az ellenőrizendő URL-t és megnézheted az oldalt tárolt verzióját. Itt is hibaüzenetet kapsz, ha nem létezik még az oldalnak tárolt verziója.
Google Analytics
Egy adott URL indexelésének ellenőrzésére a Google Analytics is használható, de nagyobb körültekintést igényel. A látogatottsági adatok figyelemmel kísérése segíthet meghatározni, hogy az oldalak indexelve vannak-e a Google keresőjében. Ha a látogatók száma növekszik egy adott oldalon, az jelentheti azt is, hogy az oldalak indexelve vannak a Google keresőjében.
A Google Analytics azonban nem csak a keresőből érkező látogatókat mutatja, hanem azokat is, akik direkt felkeresik a weboldalt URL alapján, vagy a weboldalon belüli böngészéssel jutottak el egy aloldalhoz, vagy esetleg egy közösségi médiában megjelent linkre kattintva érkeztek rá.
Ezeknek viszont nem feltétele, hogy az oldal indexelt tartalom legyen, ezért a látogatószám emelkedést mindenképpen le kell ellenőrizni, hogy minek köszönhető. Ha a keresőből érkeztek a látogatók, akkor a Google már indexelte a tartalmat.
Google indexelés ellenőrzése Website Auditorral
A Website Auditor egy SEO eszköz, mely a 4 programból álló SEO PowerSuite egyik honlapelemző eszköze. A program ingyenes verzióval is rendelkezik, amit mindenképpen hasznos és érdemes használni, még ha nem is tud annyit, mint a PRO verzió.
A Google indexelés ellenőrzése a Website Auditorral úgy történik, hogy elindítunk egy komplett weboldal elemzést, melynek során a program kilistázza az összes URL-t, amit az adott domain alatt talált. A 200-as státuszú oldalak az indexelt oldalak.
Amint látod, többféle módon ellenőrizheted, hogy egy új tartalmadat indexelte-e a Google, vagy sem. A legmegbízhatóbb módszer a Google Search Console használata, de bátran használhatod a többi technikát is, főleg, ha nem rendelkezel Search Console hozzáféréssel. A lényeg, hogy kövesd nyomon a tartalmaid sorsát.